Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Φρούτα (Kalliopi)


Τα φρούτα θεωρούνται η τέλεια τροφή, είναι πλούσια σε νερό (70%) όπως και το ανθρώπινο σώμα, πρωτεΐνες, λίπη, σάκχαρα, βιταμίνες, μεταλλικά άλατα και οργανικά οξέα. Περιέχουν φυτικές ίνες που βοηθούν στην καταπολέμηση του λίπους, στην φυσιολογική λειτουργεία του πεπτικού συστήματος και στην πρόληψη από καρκινοπάθειες. Βοηθούν στην επούλωση τραυμάτων επειδή έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και συνεισφέρουν σημαντικά στην παραγωγή ενέργειας. Επιστήμονες πιστεύουν ότι τα φρούτα έχουν και άλλες, ανεξερεύνητες ακόμη, ιδιότητες, οι οποίες διεγείρουν την αυτοθεραπευτική δύναμη του σώματος. Καλό είναι τα φρούτα να τρώγονται με την φλούδα για να μην χάνουμε θρεπτικές ουσίες, να τρώμε ώριμα φρούτα εποχής και να μην τρώμε μαζί γλυκά και ξυνά φρούτα. Το σάκχαρο των φρούτων (φρουκτόζη) απελευθερώνει πολύ ενέργεια. Είναι η ιδανική τροφή για κάποιον που θέλει να χάσει βάρος. Αν τρώγονται μόνα τους, απομακρύνουν τις τοξίνες από το σώμα. Η αποτοξινωτική δράση τους είναι καλύτερη όταν τρώγονται μεταξύ 6π.μ. - 11π.μ. Θα πρέπει να καταναλώνονται σκέτα και με διαφορά από τα γεύματα για να μην καθυστερούμε την πέψη τους.

Κατηγορίες φρούτωνΕσπεριδοειδή: πορτοκάλι, περγαμόντο, σαγκουΐνι, γκρέιπ-φρουτ, λεμόνι, γλυκολέμονο, κουμκουάτ, μανταρίνι, κ.α.

Μουροειδή: ακτινίδιο, μύρτιλλο, βατόμουρο, κασσίς, σμέουρο, άγριο βατόμουρο, κράνμπερυ, σταφίδα, φράουλα, αγριοφράουλα, λαγοκέρασα, σταφύλι, κ.α.

Εμπύρηνοι καρποί (δρύπες): ασερόλα, βερύκοκο, κεράσι, ροδάκινο, νεκταρίνι, δαμάσκηνο, κ.α.

Τροπικά φρούτα: μπανάνα, καρύδα, παπάγια, χουρμάς, σύκο, μάνγκο, ανανάς, ρόδι, κ.α.

Πεπονοειδή: διάφορα είδη πεπονιού, καρπούζι.

Σαρκώδες φρούτα: μήλο, αχλάδι, μούσμουλο, κυδώνι, κ.α.

Φρουτώδη λαχανικά: αβοκάντο, πιπεριά, αγγούρι, κολοκύθα, μελιτζάνα, ελιά, ντομάτα, κ.α.